בית / כללי / פורסמה הצעת החוק החדשה בנושא הקנאביס

פורסמה הצעת החוק החדשה בנושא הקנאביס


פרטי הצעת החוק החדשה של חבר הכנסת, ינון מגל, להפסקת הפללת צרכני הקנאביס פורסמו. החזקת קנאביס לשימוש עצמי – עד 5 גרם, צריכה והחזקה של קנאביס תיאסר על צעירים מתחת לגיל 25, החזקה של עד 15 זרעי קנאביס, גידול שתיל אחד בבית, וביטול האיסור על החזקת ומכירת 'באנגים'. ואלה שיצרכו ברחוב, יקנסו.

שבוע שעבר פורסם בכלי התקשורת, ש – 8 חברי כנסת חתמו על הצעת חוק חדש שיוזם חבר הכנסת הטרי, ינון מגל מ'הבית היהודי'. בהתחלה דווח שהצעת החוק תתבסס לרוב על הצעת החוק הקודמת שקידמה חברת הכנסת תמר זנדברג, שלבסוף לא עברה בכנסת בשנת 2013, אך כעת פורסמו פרטי הצעת החוק העדכניים.

בהצעה החדשה של חבר הכנסת ינון מגל, יותר לגידול ביתי שתיל אחד של קנאביס לכל אזרח, הגדרת הכמות לשימוש עצמי תשונה ל-5 גרם בלבד.

  • החזקת קנאביס לשימוש עצמי מותר עד  גרם. בנוסף זה לא יתחשב כעבירה פלילית למבוגרים מעל גיל 21.
  • כמו כן, החזקת קנאביס תיאסר על צעירים שמתחת לגיל 21. אם יתפסו עם כמות לשימוש עצמי, ייקנסו ב-1,000 ש"ח ואם ייתפסו שצרכו את הסם, ייקנסו ב-1,500 ש"ח.
  • מי שנתפס מחזיק סם מסוג של מריחואנה או חשיש שעבר את ה-5 גרם, אך לא לצורך סחר, ייקנס בעד 2,000 ש"ח.
  • מותר להחזיק עד 15 זרעי קנאביס, אך ייבוא מחו"ל יתחשב בתור עבירה.
  • חל איסור על עישון קנאביס בפומבי. בנוסף עישון פומבי יוביל לקנס של 1,000 ש"ח.
  • איסור על החזקה ומכירה של 'באנגים' יבוטל.

"אין בכוונת החוק לעודד שימוש"

בדברי ההסברה להצעת החוק, כתב חבר הכנסת מגל כי "מטרת ההצעה היא למנוע מצב שבו אנשים המשתמשים בקנאבוס שימוש עצמי יענשו ברישום פלילי, דבר אשר אינו תואם הלכי רוח של מדינה חופשית ודמוקרטית ועלול להוביל אזרחים שומרי חוק וצעירים למעגל הפשע".

"אין בכוונת הצעת חוק זו לעודד שימוש בקאנבוס או להניף דגל שכזה מבחינה חברתית," הוא כותב, "נהפוך הוא, הצעת חוק זו משאירה את הקאנבוס בפקודת הסמים המסוכנים וקובעת קנס למי שיצרוך אותו במקומות ציבוריים או שיעשה זאת מתחת לגיל 21 (שזהו הגיל המומלץ על פי הגורמים המקצועייםהגורסים כי הקאנבוס משפיע לרעה על המשתמשים מתחת לגיל זה)."

"תועלת נוספת מהצעת החוק היא כי הכספים הרבים המושקעים באכיפת החוק הקיים יופנו לחינוך, הסברה ואזהרה מהסכנות הכרוכות בעישון," נכתב לסיכום הצעת החוק.

כפי שככבר דיווחנו, על ההצעה החדשה חתומים 8 חברי כנסת: ינון מגל (הבית היהודי), תמר זנדברג (מרצ), שלי יחימוביץ' (העבודה), עפר שלח (יש עתיד), יואב קיש (הליכוד), ג'מאל זחאלקה (הרשימה הערבית), מרב בן ארי (כולנו) ושרון גל (ישראל ביתנו). מלבד אלה, כרגע בוחנים גם בש"ס ויהדות התורה האם להצטרף ליוזמה.

(קרדיט מחבר: 'מגזין קנאביס')


עשוי לעניין אותך

כולנו חולמים על מיני וואן כמו שקניה ווסט קנה לאחרונה, לא תאמינו כמה הוא עלה!

קניה ווסט הוא ההוכחה לכך שמיניוואנים יכולים להיות מגניבים, לאחר שהראפר נראה מסתובב במיני-וואן מותאם …

מתכנת הרוויח יותר מ-20 אלף דולר ביום על אפליקציית ה iBeer שפיתח!

זה היה הדבר הגדול ביותר ב-App Store הרבה לפני TikTok ואינסטגרם. הגימיק הפשוט לא עשה …

השאר תגובה